Marea e casa Idei – o singură femeie printre cinci bărbați de pe un vas. În căutarea unor urme ascunse și pasagere ale Legiunii Străine, timpul se scurge încet, dilatându-se într-o derivă existențială.
Un sentiment incert apasă peste un echipaj eclectic ce peregrinează de-a lungul țărmurilor Mediteranei. Să fie amorțeală? O transă? O presimțire de rău augur? Human Flowers of Flesh adună împreună gânduri pasagere, mituri și urme ale istoriei, într-o odisee lentă ale cărei referințe către Legiunea Străină invocă Beau Travail-ul lui Claire Denis. Inerția și lentoarea sunt puse în slujba unui slow-cinema care incită imagini aproape halucinatorii, timpul dilatându-se într-un miraj poetic presărat cu spații și limbi străine. Așteptarea și lunga călătorie aparent fără miză nasc tensiuni greu de articulat, dar, totuși, oceanul revine obsesiv în filmul Helenei Whittmann ca o oază de familiaritate. (Dora Leu, BIEFF 2022)
Helena Wittmann (n. 1982, Neuss) este o regizoare și artistă vizuală stabilită la Hamburg. Filmele sale, printre care și lungmetrajul său de debut Drift (2017), au fost prezentate la nivel internațional la festivaluri de film (inclusiv la Festivalul de la Veneția, Toronto, New York, Rotterdam, Oberhausen, Viennale, FID Marseille) și au primit mai multe premii. A predat la Academia de Arte Frumoase din Hamburg între 2015-2018 și a lucrat ca mentor la Elias Querejeta Zine Eskola din San Sebastian. În afară de propriile filme, este responsabilă de cinematografia pentru alți regizori și artiști, precum Luise Donschen, Adnan Softic, Philipp Hartmann.