Un mesaj audio pe WhatsApp deschide ușa spre o prăbușire emoțională. Vocea unei femei alunecând într-un atac de anxietate împinge personajul înspre explorarea unui labirint de frici și emoții care au de-a face cu copilăria, familia și singurătatea asociată ideii de “acasă”.
Un fragment de film vechi ne amintește de figura necunoscută din oglindă, umbre de gânduri cresc înspăimântătoare din întuneric, multiplicându-se la nesfârșit, fragmente de voci pline exasperare sau deznădejde ne întâmpină la fiecare colț. María Silvia Esteve își poartă spectatorul de-a lungul unui coridor al groazei: de la un capăt la altul, pereții sunt tapetați cu frici și obsesii, din penumbră pândește angoasa, de sub pat se ițesc ghearele singurătății – nimic altceva decât imaginea atacului de panică. Filmul ei e ca un puzzle disperat cu piese tocite la margini: chiar dacă nu se potrivesc perfect în imaginea finală, tabloul va rămâne la fel de înspăimântător, imaginea din oglindă la fel de perfidă. (Andreea Chiper, BIEFF 2022)
María Silvia Esteve este o regizoare de film argentiniană, născută în Guatemala. Filmul său de debut, Silvia, a avut premiera mondială la IDFA, a primit premiul Artistic Vision la Docaviv și a fost premiat, printre altele, la Festivalul de Film Habana și DocLisboa. Selectată pentru Bienala de Artă Tânără din Buenos Aires, regizoarea a participat la Școala de Vară IDFA și la IDFA Project Space, noul său proiect în curs de dezvoltare, Mailin, câștigător al IDFA Bertha Fund și dublu premiat la Visions du Réel Industry ca proiectul cu cel mai mare potențial internațional. În prezent, Silvia scrie primul său lungmetraj de ficțiune, Fauces, câștigător al premiului Focus COPRO’ 2022.