Doi țărani moderni, avatare digitale în carne și oase, se lasă puși la treabă de către ventilatoare mini-USB, noile mori ale unui sat abandonat. Fiecare se crede singur și nu mica e surpriza atunci când drumurile li se întâlnesc. Norocul lor?
Rural Rumor este prin excelență un experiment milenial al cărui umor generațional – absurd, digital, post-ironic – va ridica sprâncele prea bătrâne sau prea tinere. Protagoniștii săi, un el și-o ea, trăiesc visul stereotipic de a reveni la premodernitate, însă în realitatea socială a ruralului românesc pustiit. Neștiind unul de altul, fiecare își vede de treabă, parcă teleghidat – precum în jocurile video timpurii – de ordinele unor ventilatoare mini-USB portabile. Se vor întâlni într-un final, dând curs, dincolo de toate absurditățile improbabile, unor filozofii Google Translate ale individualității, obedienței, muncii și artei. (Călin Boto, BIEFF 2022)
Artiștii francezi Chrystèle Nicot și Antoine Alesandrini (n. 1989 și 1985) au studiat la Beaux-Arts din Paris și la ESRA. Din 2017, colaborează activ la diverse proiecte în Franța și în străinătate, dezvoltând o practică hibridă, între film și sculptură, care fuzionează adesea în piese interactive. Lucrările lor au fost prezentate în spații de artă contemporană (cum ar fi Fondation d’Entreprise Ricard, Grand Palais, Salon de Montrouge), iar filmele lor au fost prezentate în cadrul unor festivaluri (Sharjah Film Platform, Côté court, Série Mania cu le Fresnoy, Studio national, Cinémathèque Française). În prezent, ei desfășoară cercetări bazate pe forme actuale de autonomii și țărănime în raport cu tehnologiile digitale.