A.I. POETRIES OF FEMALE AND NON-FEMALE BEINGS IN GAS STATIONS AT NIGHT

Cristina Iliescu
România, 2022
18 min.

Cum să parcurgi îndeaproape experiența feminină și non-binară folosindu-te de intermedierea virtuală? Acest documentar experimental practică un tip de privire care transcede granițele realității concrete, căutând factorul uman în tehnologii general accesibile.

Privirea Cristinei Iliescu dă viață unuia dintre multele neanturi urbane ale zilelor noastre – benzinăria de la șosea, a cărei forfotă umană o decupează în gesturile discrete, haioase, grosolane ale timpului mort. Se vede o atenție aparte pentru picturalitatea imaginii simple, acea fotogenie a întunericului digital descompus în pixeli, însă se simte mult mai mult. Filmând cu telefonul de la o distanță sigură, cu o insistență alertă pentru detalii, mai ales acelea ale prezențelor bărbătești, cineasta încadrează efortul privirii non-masculine de a se păzi de pericolul omniprezent în spațiul patriarhal. (Călin Boto, BIEFF 2022)

Data proiecție și locație

1 octombrie, 18:00, Cinemateca Eforie

Cumpără bilet

Cristina Iliescu

Cristina Iliescu este intrigată de cinema hibrid, experimental, film jurnal, videopoeme și structuri non-narative. “A.I. Poetries of Female and Non-Female Beings in Gas Stations at Night” este scurtmetrajul de debut al regizoarei. A absolvit Comunicare Audiovizuală și Regie de film documentar la UNATC București.

  • Fișa tehnică
  • EDITING: Cristina Iliescu
  • UPI: Dumitrana Lupu
  • CAMERA: Cristina Iliescu, Robert Bitay
  • SOUND MIX: Iulian Cristian Nunu
  • DCP: Ciprian Cimpoi

Competiția Națională 1

Toate filmele →

FOR YOU CAN SEE NO OTHER

Thea Lazăr | Durata 8 min.

O frumoasă și furioasă animație hibridă ce parcurge o istorie anume a artei: picturile făcute de bărbați în care femeile sunt puse să se privească în oglindă pentru a părea „vanitoase”. Sătulă să servească privirii masculine, oglinda iese în afara dogmei.

MAYBE THERE IS NO DISTANCE

Letiția Popa | Durata 29 min.

O conversație telefonică despre o relație trecută, în timpul cărei cei doi iubiți încearcă să lămurească ce a rămas nespus între ei, deschide o perspectivă intimă asupra sentimentului de neapartenență în relație cu locul, momentul și țara în care te afli.

DANCEN

Corina Andrian | Durata 16 min.

Dancen este rezultatul întâlnirilor scurte și intime dintre cinci dansatori. Ce spunem când nu vorbim? Filmul coregrafiază acele impulsuri trecătoare care se petrec pe parcursul unei zile, emfatizându-le esența afectivă.

BEING NINA

Adina Mocanu | Durata 18 min.

Nina Kulagina, gospodina rusă cu puteri telekinetice devenită celebră în timpul Războiului Rece, ne relatează povestea „adevărată” a vieții ei în sudul României; într-un univers paralel.

ARCHIVAL STUDY (PORTRAITS)

Răzvan Anton | Durata 6 min.

Archival Study (Portraits) compilează filmări pe 8mm făcute în mare parte de tatăl regizorului de-a lungul anilor ’70 și ’80. Depășind stânjeneala aferentă afișării unui material personal, Răzvan Anton a abordat propria colecție familială prin metodele arhivisticii publice.

A.I. POETRIES OF FEMALE AND NON-FEMALE BEINGS IN GAS STATIONS AT NIGHT

Cristina Iliescu | Durata 18 min.

Cum să parcurgi îndeaproape experiența feminină și non-binară folosindu-te de intermedierea virtuală? Acest documentar experimental practică un tip de privire care transcede granițele realității concrete, căutând factorul uman în tehnologii general accesibile.

Meniu