ARCHIVAL STUDY (PORTRAITS)

Răzvan Anton
România, 2022
6 min.

Archival Study (Portraits) compilează filmări pe 8mm făcute în mare parte de tatăl regizorului de-a lungul anilor ’70 și ’80. Depășind stânjeneala aferentă afișării unui material personal, Răzvan Anton a abordat propria colecție familială prin metodele arhivisticii publice.

Cinemaul experimental trece printr-o adevărată frenezie a persoanei întâi. Poate tocmai de-asta, acum mai mult ca oricând, demersul lui Răzvan Anton se arată de-a dreptul fascinant – luând la mână arhiva pe 8mm a tatălui său, artistul a tezaurizat multele chipuri ale cinema-ului de familie, rudele și prietenii și străinii și toți de-ai lui Anton, complet necunoscuți altcuiva. Lipsit de ani (deși montat cronologic), de context, de personalul său fiind politic, însă plin de interes pentru gestul ingenuu ca document afectiv, Archival Study (Portraits) dovedește că provocarea picturii portretistice n-a fost depășită, acea repersonalizare dintr-un tu – subiectul pictorului – în el, ea, ei, ele ai privitorului. (Călin Boto, BIEFF 2022)

Data proiecție și locație

1 octombrie, 18:00, Cinemateca Eforie

Cumpără bilet

Răzvan Anton

Răzvan Anton (n. 1980, Cluj) a studiat la Universitatea de Artă și Design din Cluj și Camberwell College of Arts Londra (MA Desen). Predă la Universitatea de Artă și Design Cluj din 2010 și a făcut parte din colectivul de artiști al Fabricii de Pensule. A fost implicat în proiectul de arhivare digitală a Arhivei Minerva. A fost artist rezident la Casa de lângă Sinagogă (Mediaș) în proiectul Absența ca Patrimoniu, în cadrul TRACES în perioada 2016-2018. Între 2019-2021 a co-curatoriat programul de arte vizuale al Fabricii de Pensule. Actualmente face parte din echipa de coordonare a proiectului de arhivare digitală a colecției de fotografii a revistei Dolgozó Nő (Femeia Muncitoare).

  • Fișa tehnică
  • EDITING: Răzvan Anton
  • FOOTAGE: Virgiliu Anton

Competiția Națională 1

Toate filmele →

FOR YOU CAN SEE NO OTHER

Thea Lazăr | Durata 8 min.

O frumoasă și furioasă animație hibridă ce parcurge o istorie anume a artei: picturile făcute de bărbați în care femeile sunt puse să se privească în oglindă pentru a părea „vanitoase”. Sătulă să servească privirii masculine, oglinda iese în afara dogmei.

MAYBE THERE IS NO DISTANCE

Letiția Popa | Durata 29 min.

O conversație telefonică despre o relație trecută, în timpul cărei cei doi iubiți încearcă să lămurească ce a rămas nespus între ei, deschide o perspectivă intimă asupra sentimentului de neapartenență în relație cu locul, momentul și țara în care te afli.

DANCEN

Corina Andrian | Durata 16 min.

Dancen este rezultatul întâlnirilor scurte și intime dintre cinci dansatori. Ce spunem când nu vorbim? Filmul coregrafiază acele impulsuri trecătoare care se petrec pe parcursul unei zile, emfatizându-le esența afectivă.

BEING NINA

Adina Mocanu | Durata 18 min.

Nina Kulagina, gospodina rusă cu puteri telekinetice devenită celebră în timpul Războiului Rece, ne relatează povestea „adevărată” a vieții ei în sudul României; într-un univers paralel.

ARCHIVAL STUDY (PORTRAITS)

Răzvan Anton | Durata 6 min.

Archival Study (Portraits) compilează filmări pe 8mm făcute în mare parte de tatăl regizorului de-a lungul anilor ’70 și ’80. Depășind stânjeneala aferentă afișării unui material personal, Răzvan Anton a abordat propria colecție familială prin metodele arhivisticii publice.

A.I. POETRIES OF FEMALE AND NON-FEMALE BEINGS IN GAS STATIONS AT NIGHT

Cristina Iliescu | Durata 18 min.

Cum să parcurgi îndeaproape experiența feminină și non-binară folosindu-te de intermedierea virtuală? Acest documentar experimental practică un tip de privire care transcede granițele realității concrete, căutând factorul uman în tehnologii general accesibile.

Meniu