Spoiler alert: Udo Kier moare de zeci de ori în noul film de Jan Soldat – o meditație asupra ficționalității și convenției cinematografice, cât și a legăturilor intrinseci dintre viață, moarte și film, de-a lungul a 5 decenii din cariera actorului german.
Staging Death ar putea părea neobișnuit în cadrul operei lui Jan Soldat, care se preocupă mai ales cu explorări ale kink-ului și perversității sexuale: dar dacă credem în principiul plăcerii propus de Freud, atunci știm că Eros și Tanatos sunt legați în mod inextricabil. Și este într-adevăr o plăcere să vezi nenumăratele morți filmice ale lui Udo Kier – de la discret până la dramatic și ridicol –, petrecute de-a lungul unei opere ce atinge atât arta înaltă cât și cea vulgară și, în fine, a istoriei filmului însăși: în timp ce moare împușcat, incendiat, dispersat, aruncat sau pur și simplu, corpul lui Kier devine ecranul pe violența este sublimată, apoi deconstruită prin montaj. (Flavia Dima)
Jan Soldat s-a născut în 1984 în Karl-Marx-Stadt (în prezent Chemnitz), în fosta RDG. Între 2008-2014 a studiat regie de film și televiziune la Academia de Film și Televiziune Konrad Wolf. În 2015 a început să lucreze și ca editor și consultant dramaturgic. Cele peste 90 de lucrări ale sale de până acum, în mare parte documentare, înfățișează și explorează diverse practici și preferințe sexuale.