Prezentând evenimentele festive ce au acompaniat premiera unui film în care tatăl regizorului jucase un rol, imaginile din Moune Ô scot la iveală rămășițe ale moștenirii coloniale în subconștientul colectiv vestic, care îl marchează mereu pe celălalt prin stereotip.
Imagini spasmodice ale moștenirii coloniale vestice prinse într-un dans propriu, rupt de cel înfățișat pe ecran, ne poartă înapoi în timp într-o seară de gală în 1990 când tatăl regizorului, figurant în film, performa alături de alți membri ai echipei un dans ceremonial pentru plăcerea spectatorilor. Undeva printre fotograme se regăsește portretul tânărului Maxime, care își privește tatăl cu ochi mari, rupt de entuziasmul ocaziei. Vocea și gândurile îi sunt ascunse. Își găsesc o expresie acum, la mai bine de treizeci de ani. “Îmi închid ochii. Mulțimea mă forțează să zâmbesc, îmi frânge corpul și ăsta e sfârșitul.” (Emil Vasilache)
Maxime Jean-Baptiste este un cineast stabilit între Bruxelles și Paris. Activitatea sa audiovizuală și performativă se concentrează asupra arhivelor și a formelor de reconstituire ca perspectivă pentru a concepe o memorie vie și întruchipată. Filmografia sa include: Nou Voix (2018) și Listen To The Beat Of Our Images (2021).