Filmul examinează prin intermediul unor montaje paralele contextele, politicile și proliferarea diferitelor estetici ale caldurii. Estetici care sunt adesea generalizate – încărcate cu vibrație, vitalitate și complexitate vizuală – care sunt exploatate din ce în ce mai des într-o perioadă în care pământul se încălzește.
Filmul începe cu un ecran care încearcă să ne explice teoria lui Aristotel asupra cosmosului, în timp ce celălalt ecran ne bombardează cu muzică Drill. Apoi ecranele își schimbă locul și încep să ne vorbească despre Cristofor Columb, Vasco de Gama și călătoria inaugurală din 1497. Acesta este doar începutul unei călătorii de douăzeci de minute, concepută ca o instalație pe două ecrane, despre diferitele discursuri legate de încălzirea globală. De la filme mainstream hollywoodiene, la transmisiuni în direct, benzi desenate, Tik-Tok-uri și reclame, Heat Waves e o abordare postmodernă suprasaturată asupra producției de imagini în fața catastrofei. (Emil Vasilache)
Kent Chan este un artist, curator și cineast, care locuiește la Amsterdam și în Singapore. Practica sa se concentrează pe întâlnirile cu arta, ficțiunea și cinematografia. Este interesat în mod deosebit de imaginația tropicală și de relațiile trecute și viitoare dintre căldură și artă. A fost rezident la Jan van Eyck Academie și la NTU Centre for Contemporary Art Singapore. Lucrările sale au fost expuse la nivel internațional la Kunstinstituut Melly, de Appel, EYE Film Museum și Times Museum. Filmografia sa include: Filem (2009), Pointe Aside (2011), Watching Eclipses (2013), Image of the Dark (2014), Orphic Oracular (2014), If Not, Accelerate (2016), Seni (2019), A Tropics Expanded (2020), Tremors (2021).